Lezajlott:2021. október 28. 14:00 - 15:30
Lezajlott:2021. október 28. 14:00 - 15:30
Előadó: Dr. Firniksz Judit, Földi Miklós, Dr. Dömötörfy Borbála
A nagy port felvert ügyekből, a sajtóból és dokumentumfilmekből már megtanultuk, és az „átlagos e-fogyasztó” maga is jól tudja, hogy az online térben az ingyenesség fogalma új tartalmat nyert. Az adat és a figyelem a legnagyobb értékké vált, ezzel párhuzamosan azonban mind nagyobbá válik az információs leterheltség is. Az e-kereskedelem szereplői számára létkérdéssé vált, hogyan lehet olyan egyensúlyt teremteni, ahol a fogyasztó megalapozottan érzi magát biztonságban és úgy jut hozzá a megfelelő információkhoz, hogy az egy hatósági eljárás próbáját is kiállja.
Az eseményen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Digitális szabályozási kutató
Az online világban minden kicsit másképp van, Judit ezt a saját bőrén is már régóta érzi.
Hogy mélyebben megértse a folyamatokat, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Versenyjogi Kutatóközpontjában a digitális piacok szabályozási és versenyjogi kérdéseit vizsgálja. Érdeklődésének középpontjában a "digital compliance", azaz a digitális vállalkozások megfelelési kérdései állnak, az ezen a területen felmerülő jogi szabályozási kérdések kapcsán tudományos tanácsadóként működik közre. Változatlanul fenntartja azt a megközelítést, melyet korábban ügyvédként tizenöt éven át a PwC-vel együttműködő Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Irodánál is képviselt: a digitális piacokon fontos, hogy a jog ne akadálya legyen a gyors technovációs és piaci változásokhoz történő vállalati adaptációnak, hanem olyan közös játékszabályok gyűjteménye, amely kijelöli a felek számára a biztonságos közös játékteret. Előző életében közel egy évtizedig a Gazdasági Versenyhivatal versenypolitikai elemzője, vizsgálója, majd a Fogyasztóvédelmi Iroda vezetője volt. Így pontosan tudja azt is, hogy vannak olyan szabályok, amelyeket akkor is be kell tartani, ha fáj. Különben tényleg fájni fog.
Reklám- és neuropszichológus
Pszichológus diplomáját az ELTE-n szerezte, majd neuro-, munka-szervezetpszichológusi szakdiplomát szerzett. 2020-ban elvégezte a MindWorx nemzetközi Behaviour econony and psychology in marketing képzését. 6 év klinikai és kutatási tapasztalat után érdeklődése a viselkedésközgazdaságtan és reklámpszichológia felé fordult. Szakterülete a consumer neuroscience, és azok hatása fogyasztói döntésekre és etikus üzleti eredményességre. Jelenleg stratégiai tanácsadóként és trénerként is tevékenykedik.
Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal, Versenyjogász
Jogi diplomámat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem 2011-ben, közgazdász diplmámat a University of London-on (London School of Economics) 2021-ben. Az elmúlt 12 évben tapasztalatokat szereztem a GVH antitröszt irodájának vizsgálójaként, az Európai Bizottságnál, nemzetközi ügyvédi irodánál, multinacionális cég jogi osztályán és tudományos területen (PhD dolgozatomat 2021-ben védtem meg a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen) is. Némi adatvédelmi és szabályozási kitérő mellett a versenyjog mindvégig a szervezőelv maradt. A versenyjog területén végzett munkáim során szembesültem a digitalizáció és a technológiai piacok komplexitásával, életünkre gyakorolt egyre nagyobb hatásával, érdeklődésem egyre inkább ebbe az irányba fordult. Elsősorban a digitális gazdaság antitröszt és fúziós jogi kérdéseivel, adott esetben adatvédelmi-szabályozási átfedéseivel, önszabályozás kérdéseivel foglalkozom.
Az ügyfélélmény versenyjogi és fogyasztóvédelmi aspektusai
Lezajlott:2021. október 28. 14:00 - 15:30
Kapcsolat